Διπλωματικές Εργασίες - Diploma Projects
9/23/2020
Skip Navigation Links : Διπλωματικές Εργασίες - Diploma Projects : Περίοδος Οκτωβρίου 2006 : «Κέντρο χορού στο Γκάζι» Αραμπατζή Μαρίνα

«Κέντρο χορού στο Γκάζι» Αραμπατζή Μαρίνα

Η διπλωματική αυτή εργασία αφορά σε ένα κέντρο χορού. Πρόκειται για ένα κέντρο με στόχο τη συνεργασία και το συντονισμό όλων των φορέων του χορού, την προώθηση της έρευνας και τη διάδοση του χορού και προορίζεται τόσο για χρήση από επαγγελματίες όσο και από ερασιτέχνες, αλλά και από το ευρύτερο κοινό.

Το οικόπεδο είναι επί της οδού Πειραιώς, δίπλα στην Τεχνόπολη στο Γκάζι, όπου καταλήγει η οδός Ερμού, πλέον πεζοδρομημένη μετά την υλοποίηση της ένωσης αρχαιολογικών χώρων. Ο οδικός άξονας της Πειραιώς θεωρήθηκε κατάλληλος αφού όσο περνάνε τα χρόνια αλλάζει μορφή και φιλοξενεί όλο και περισσότερους πολιτιστικούς χώρους.

Οι αναφορές στο χορό και στη σημειογραφία του χορού είναι συμβολικές και το κτίριο είναι σχεδιασμένο με απλές, καθαρές γραμμές, προσιτό στην ανθρώπινη κλίμακα, εξωστρεφές και άμεσα αντιληπτό.

Το κτίριο αποτελείται από μία επιμήκη “βάση“ στην οποία στηρίζονται τέσσερις μεγάλοι όγκοι-κουτιά που μπορούν να παρομοιαστούν με οθόνες προς την Πειραιώς, οθόνες θεάτρου σκιών. Έτσι δημιουργείται ένα όριο προς τον άξονα της Πειραιώς– άξονα βαριάς οδικής κυκλοφορίας- όριο όμως που σου κινεί την περιέργεια να προσεγγίσεις την άλλη μεριά, προς τον αστικό ιστό της περιοχής, στη μεγάλη πλατεία  που καταλαμβάνει μεγάλο μέρος του οικοπέδου και χρησιμεύει ως χώρος εκτόνωσης του κτιρίου αλλά και της γύρω περιοχής.

Το θέατρο σχεδιάστηκε υπόγειο, για να γίνει η πλατεία όσο μεγαλύτερη και ελεύθερη γίνεται κι έμεινε πάνω από το έδαφος ένας όγκος διάφανος που κλείνει την αγκαλιά της πλατείας. Με αυτόν τον τρόπο οι χώροι πάνω από τη σκηνή που συνήθως είναι αθέατοι στο κοινό, είναι σε κοινή θέα, μέσα στο γυάλινο κουτί, το οποίο προορίζεται και για προβολές προς την πλατεία.

Η αλληλένδεση των χώρων, η οπτική επαφή– οι φυγές, το βάθος πεδίου– η ημιδιαφάνεια–  οι διώροφοι χώροι, η μεταμόρφωση– η μεταβλητότητα κι οι μεγάλοι χώροι που θα μπορούν να διαμορφωθούν από τους χρήστες ήταν τα ζητούμενα κατά τον σχεδιασμό.