Lectures 2005
9/26/2020
Skip Navigation Links : Lectures 2005 : [Not yet translated] : [Not yet translated]

[Not yet translated]

Το ερέθισμα για τη διατύπωση του θέματος της εργασίας ήταν η τυχαία παρατήρηση μιας εικόνας.

Πρόκειται για την φωτογραφία της villa στη Garches, του LeCorbusier, την αυθεντική φωτογραφία της εποχής εκείνης.

Στη φωτογραφία, φαίνεται το σπίτι και σε πρώτο πλάνο ένα αυτοκίνητο της ίδιας εποχής. Στιγμιαία γεννήθηκε η σκέψη: το αυτοκίνητο ως τεχνολογικό επίτευγμα και ως λογική κατασκευής  αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το σπίτι, ήταν δε ένα από τα υψηλότερα τεχνολογικά επιτεύγματα της εποχής. Εντούτοις, ενώ το όχημα μοιάζει να έρχεται από το παρελθόν, το σπίτι φαίνεται πολύ πιο προηγμένο από τον "εμπνευστή" του. Αντικαθιστώντας το παλιό αυτοκίνητο με ένα απόλυτα σύγχρονο στην ίδια φωτογραφία, η σκέψη και η παρατήρηση αρχίζουν να γίνονται προβληματισμός: το σπίτι εξακολουθεί να προβάλλει ως ιδιαίτερα σύγχρονο, φρέσκο και ζωντανό. Γιατί; Ποιος είναι ο λόγος που η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική καταφέρνει να δημιουργεί αυτή την εντύπωση; Πώς θα μπορούσε να εκλογικευτεί αυτή η φαινομενικά διαισθητική εντύπωση;

Εικάζω λοιπόν πως η μοντέρνα αρχιτεκτονική εμπεριέχει στη φιλοσοφία και τη θεωρία της αξίες και αρχές με διαχρονικό χαρακτήρα.

Στη διαδικασία της αναζήτησης αυτής δεν θα εξετασθούν μεμονωμένα αρχιτεκτονικά έργα, αντίθετα μέσω της θεωρίας που θεμελιώνει τη μοντέρνα αρχιτεκτονική θα αναζητήσω τους λόγους που ενδεχομένως θα αποτελέσουν το στήριγμα της αρχικής υπόθεσης.